عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

نشت آب از ماشین لباسشویی

این موتور که به موتور زغالی نیز معروف است، در زمان کار لرزش و سر و صدای زیادی ایجاد می کند، معمولا قیمت ماشین لباسشویی هایی که دارای موتور تسمه ای یا معمولی هستند ارزان تر بوده و طبیعتا تعمیر و تعویض موتور آن ها نیز ساده تر می باشد البته امروزه لباسشویی های جدید از این موتور استفاده نمی کنند.

خرابی موتور لباسشویی

اکثر ماشین لباسشویی هایی که اخیرا به بازار عرضه می شوند دارای موتور بدون تسمه می باشند، این موتورها سر و صدای کمتری ایجاد کرده و مصرف برق پایینی دارند. با حذف تسمه و استفاده از موتورهای بدون تسمه ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی ها افزایش و طول عمر آن ها نیز بیشتر شده است.

علائم خرابی موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی میتواند بر اثر استفاده ی نادرست، استهلاک، کارکرد مداوم و طولانی مدت، استفاده ی بیش از ظرفیت لباسشویی دچار خرابی شود، از جمله علائم خرابی موتور لباسشویی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         خشک نشدن لباس ها

·         روشن نشدن لباسشویی

·         نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

·         ایجاد صداهای غیر معمول از لباسشویی

·         لرزش ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی چیست؟

برد لباسشویی وظیفه ی کنترل دیگر قطعات را بر عهده دارد، به طور کلی عملکرد مهم این قطعه باعث شده که در صورت خرابی و وجود مشکل دیگر بخش ها نتوانسته وظیفه ی خود را به خوبی انجام داده و کارکرد ماشین لباسشویی مختل شود. هر چه ماشین لباسشویی قابلیت های بیشتری داشته و جدیدتر باشد برد آن نیز تخصصی تر خواهد بود به همین دلیل در صورت خرابی این قطعه بهتر است تعمیر آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

خرابی برد ماشین لباسشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش، زیمنس، دوو، سامسونگ، ال جی و دیگر برند های این محصول پر کاربرد میتواند به دلیل مشکل در موارد ذیل باشد.

استفاده از شوینده ی نامناسب

امروز شوینده ماشین ظرفشویی در برندهای متنوعی وجود دارد، انتخاب شوینده ی نامرغوب میتواند یکی از اصلی ترین دلایل تمیز نکردن ماشین ظرفشویی باشد، توجه داشته باشید که علاوه بر شوینده باید از مایع جلادهنده در مرحله ی آخر شست و شو و نمک ماشین ظرفشویی نیز استفاده نمایید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

در صورتی که ترموستات، المنت و یا تایمر ظرفشویی دچار خرابی شده باشند آب دستگاه سرد خواهد بود و از آن جایی که آب سرد قادر به تمیز کردن چربی ظروف نمی باشد، ظرف ها بعد از شست و شو تمیز نخواهند شد. بهتر است در صورت خرابی این قطعات اجازه دهید یک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف نماید.

برنامه ی شست و شوی نامناسب

انتخاب برنامه ی شست و شوی نامناسب برای ظروف از جمله دلایلی است که می تواند باعث کثیف ماندن ظرف ها در ظرفشویی شود، تعیین دمای آب، میزان سختی آب مواردی هستند که باید به آن ها توجه شود.

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی ال جی

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، پاکشوما، آبسال و… می تواند به دلایل ذیل رخ دهد:

·         خرابی پمپ تخلیه

·         مشکل در دریچه ورودی آب

·         خرابی کاسه نمد، دیگ و بلبرینگ

·         پارگی یا نشتی شیلنگ ماشین لباسشویی

·         نشت آب از ماشین لباسشویی

اصلی ترین علت نشت آب از درب ماشین لباسشویی خراب و فرسودگی لاستیک دور درب می باشد، معمولا لاستیک درب ماشین لباسشویی بعد از استفاده ی طولانی مدت دچار پوسیدگی شده و این امر سبب نشت آب از درب ماشین لباسشویی می شود.

گاهی نیز ممکن است بر اثر گیر افتادن کرک لباس و اجسام کوچک در لاستیک نشتی از درب پیش آید.