عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

قیمت تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی مدل LM500043 سایز 43 اینچ از کیفیت تصویر Full HD برخوردار است. کیفیت تصویر این تلویزیون به لطف پردازشگر تک هسته ای و فناوری هایی که در آن به کار رفته خوب است. این تلویزیون تصاویر را با وضوح بالا و کاملا شفاف نمایش میدهد. مجهز بودن تلویزیون ال جی LM5000 به صفحه نمایش ال ای دی نیز به افزایش کیفیت تصاویر کمک میکند.

کیفیت ال جی تلویزیون ال جی مدل LM630043  بهتر  است اما در حد خود صحنه های دقیقی را پخش میکند. این تلویزیون به فناوری Dynamic Color برای بهبود کیفیت رنگ ها مجهز شده است و با افزایش کیفیت و دقت رنگها در نهایت رنگهای شفافی را تولید میکند.

تلویزیون ال جی مدل LM550043

 همچنین با فناوری Resolution UpScaler به افزایش کیفیت تصاویر میپردازد. 43LM5000 ال جی با فناوری Resolution UpScaler وضوح تصاویر با کیفیت پایینتر از کیفیت Full HD را افزایش داده و آنها را با کیفیت Full HD یا در حد آن پخش می LM5000 از شش حالت تصویر Vivid, Standard, APS, Cinema, Soccer, Game پشتیبانی میکند باعث میشود تا مناسب با محتوای در حال پخش بهترین حالت تصویر را انتخاب کنید و تجربه لذت بخشی از تماشای فیلم و برنامه مورد علاقه خود به دست آورید.

تلویزیون ال جی مدل LM570043

تلویزیون ال ای دی 43 اینچ ال جی مدل LM5700 دارای کیفیت تصویر Full HD می باشد. که در آن تصویر با رزولوشن 1080*1920 پیکسل ارائه می شود. در این تلویزیون قابلیت ارتقای رزولوشن و کیفیت تصویر وجود دارد. ال جی قابلیت های منحصر به فردی را در این تلویزیون قرار داده است. در آن می توان حتی تصاویر HD را با کیفیت و رزولوشن بالاتر تماشا کرد.

تلویزیون ال جی مدل LM570043

ال جی در آن از تکنولوژی پردازش دینامیکی داده های تصویر استفاده کرده است که به تناسب آن تصاویر بسیار پر رنگ نمایش داده می شوند. در تلویزیون LM5700 صفحه نمایش دارای عمق نمایش رنگ 8 بیت می باشد که 16.7 میلیون رنگ را با سپکتروم و رنج 80 درصد نمایش می دهد. در این تلویزیون صدا 10 وات می باشد که دو کاناله بوده و با دو عدد اسپیکر 5 وات ارائه می شود. تلویزیون LM5700 هوشمند می باشد و از سیستم عامل محبوب و مخاطب پسند WebOS استفاده می کند.

تلویزیون ال جی مدل LM637043

 

 در آن می توان در دنیای وب وارد شد و از صفحه نمایش بزرگ آن لذت برد. این تلویزیون خروجی صوتی دیجیتال را دارد که صدا را با کیفیت بالایی بر روی انواعی اسپیکر های اکسترنال و یا سینما خانگی انتقال می دهد. گیرنده دیجیتال را دارد  و میتوان بدون نیزا دبه دستگاه جانبی کانال و یا شبکه های داخلی را تماشا کرد

خرابی مایکروفر

اصلی ترین دلیل روشن نشدن لامپ ماکروفر سوختن آن می باشد، معمولا لامپ داخل ماکروویو بعد از مصرف زیاد و گذشت چند سال می سوزد، گاهی اوقات نوسانات برق باعث سوخت لامپ داخل ماکروفر خواهد شد، در صورتی که مشکل روشن نشدن لامپ به دلیل سوختگی آن باشد لازم است تا ماکروویو را از برق خارج کرده، خازن های ولتاژ را دشارژ و فیوز ماکروفر را قطع نمایید و با باز کردن پنل، لامپ جدیدی را جایگزین کنید.

مشکل در  خاموش شدن ماکروویو در حین کار

از دیگر عواملی که منجر به روشن نشدن لامپ داخل ماکروویو می شود شل شدن سوکت ها و یا خرابی پایه های چراغ می باشد.

علت خاموش شدن ماکروویو در حین کار

اگر ماکروفر بعد از گذشت چند ثانیه یا حتی چند دقیقه بعد از شروع به کار به صورت ناگهانی خاموش شد بهتر است موارد ذیل را بررسی نمایید.

·         مشکل در برد ماکروفر

برد یکی از اصلی ترین قطعات ماکروویو می باشد، اگر این بخش به خوبی کار نکند عملکرد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد، در صورتی که دستگاه به صورت ناگهانی خاموش میشود باید برد دستگاه به دقت بررسی شود.

·         مشکل در ترانس های ولتاژ

از آن جایی که ترانس های ولتاژ وظیفه ی بالا بردن ولتاژ برق ورودی به ماکروفر را بر عهده دارند در صورت خرابی باعث میشود ولتاژ ورودی به میزان استاندارد به دستگاه نرسیده و ماکروویو در حین کار خاموش شود، در زمان بروز این مشکل حتما از سالم بودن اتصالات ترانس مطمئن شوید.

علت عدم چرخش سینی ماکروویو

از جمله اصلی ترین دلایل نچرخیدن سینی گردان ماکروفر میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         مشکل در موتور گردان

·         خرابی برد الکترونیکی

·         خرابی سینی ماکروویو

·         مشکل در کوپلار یا کوپلینگ

مشکل در موتور گردان

یکی از اصلی ترین دلایل عدم چرخش سینی ماکروفر مشکل در موتور گردان است، این موتور باعث چرخش سینی دستگاه میشود و در صورتی که معیوب شود صفحه ی ماکروویو نمی چرخد، میتوانید با کمک یک مولتی متر از سالم بودن موتور گردان مطمئن شوید.

انواع دکمه های ماکروویو

دکمه های ماکروفر به ۲ دسته ی دکمه های لمسی و معمولی تقسیم می شوند. خرابی هر یک از این مدل دکمه ها مانع از عملکرد صحیح ماکروویو خواهد شد.

خرابی تاچ و دکمه های ماکروفر

معمولا خرابی دکمه های لمسی ماکروویو به دلایل ذیل اتفاق می افتد:

·         خرابی سوئیچ غشایی

این بخش معمولا بر اثر کارکرد طولانی مدت و کثیف بودن دستگاه اتفاق می افتد. سوئیچ غشایی به عنوان رابطی بین دکمه ها و صفحه کنترل می باشد و خرابی آن باعث عدم کارایی دکمه های لمسی خواهد شد.

علت جرقه زدن ماکروویو

در ذیل به بررسی مهم ترین علل جرقه زدن ماکروفر پرداخته ایم.

·         مشکل در مگنترون ماکروویو

·         خرابی پایه فلزی دستگاه

·         وجود قطعات فلزی داخل ماکروفر

·         خرابی دیود

·         خرابی همزن ماکروویو

·         وجود تکه های غذا یا قطرات روغن داخل دستگاه

·         خرابی کاور انتشار امواج

·         خرابی محرک

·         مشکل در اتصالات درونی

مشکل در مگنترون ماکروفر

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مگنترون چیست؟ این قطعه در واقع یکی از قطعات مهم ماکروویو بوده که وظیفه ی تولید حرارت و انرژی گرمایی برای پخت یا گرم کردن غذا را بر عهده دارد. گاهی اوقات به دلیل خرابی این قطعه دستگاه شروع به جرقه زدن خواهد کرد، به همین دلیل در صورت بروز مشکل در این قطعه باید از یک تعمیرکار ماکروفر بخواهید تا علت جرقه زدن لامپ مگنترون را به سرعت برطرف سازد.

امکانات تلویزیون های ال جی

تلویزیون ال جی مدل LM50032  یک ال ای دی با امکانات ساده و متوسط است که کمپانی ال جی با طراحی آن خواست تا در کنار تلویزیون‌های بالارده به بازار محصولاتش تنوع بدهد. این ال ای دی با سایز 32 اینچ تولید شده که صفحه‌نمایش آن تصاویر را با کیفیت HD به نمایش می‌گذارد. از امکاناتی که صفحه‌نمایش تلویزیون ال جی را خاص کرده می‌توان به سرعت رفرش تصویر 60 هرتز اشاره کرد که سبب از بین بردن تاری و لگ برنامه‌ها می‌شود. همچنین به کمک قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر می‌توانید از برنامه‌هایی با کیفیت بالاتر از کیفیت تصویر HD بر روی این نمایشگر سود ببرید. بخش صدا متناسب با این LED پایین‌رده در نظر گرفته شده به صورتیکه توان صدای 10 وات برای تلویزیونی با سایز 32 اینچ راحت پاسخ گوست. از دیگر امکاناتی تلویزیون ال جی مدل LM550032  این مدل تلویزیون را به آن مجهز ساخته می‌توان به پورت‌های USB، HDMI، پنل IPS، خروجی صوتی و وروردی آنتن (RF) اشاره کرد. لازم به ذکر است این تلویزیون برای کاربرانی که به دنبال مدل‌های معمولی و پایین‌رده هستند بسیار مناسب می‌باشد. 

در تلویزیون 32LM6370 شما شاهد تصاویری کامل با رنگ بندی عالی هستید. این کیفیت به واسطه وجود قابلیت HDR در تلویزیون 32LM6370 ال جی پدید آمده است. قابلیت HDR یا همان محدوده دینامیکی بالا، به تلویزیون هوشمند ال جی مدل 32LM6370 پویایی بی نظیری ارائه می دهد. علاوه براین سبب می شود تا نمایش رنگ ها بسیار بهبود یافته تر شود.

تلویزیون ال جی مدل LM637032

بخش تصویری تلویزیون 32LM6370 با وجود قابلیت ها و زیر مجموعه عالی HDR مانند HDR Effect، HDR10 Pro و HLG، می تواند این کیفیت را به وجود آورد. باید گفت که تلویزیون FULL HD ال جی مدل 32LM6370 می تواند محتوا های نمایشی خود را به واسطه وجود HDR Effect، در صورت نیاز تغییر نیز دهد. فناوری HDR Effect، به چند شکل خارق العاده عمل می کند اول این که سبب می شود تا تلویزیون 32LM6370 ال جی در زمان های پخش محتوا های کم کیفیت که از HDR بهره مند نیستند، بهترین ارائه ممکن را داشته باشد.

تلویزیون ال جی مدل LH50043 به همان کیفیت نمایش محتوا های دارای HDR نیست اما کیفیت آن تا حد قابل ملاحضه ای بالاتر می رود. در نتیجه دیگر نیازی به نگرانی در مورد پخش این سری از کیفیت های پایین نخواهید داشت. در کنار این مزیت قابلیت HDR Effect، به تلویزیون 32LM6370 کمک می کند تا بتواند در زمان پخش محتوا های ورزشی، موسیقی، برنامه و سینمایی، به شکل اتوماتیک تنظیمات HDR را تغییر دهد. همچنین به لطف نور پس زمینه فوق العاده قدرتمند تلویزیون ال جی مدل LJ510T43  ، می توانید در نمایشی با درگیری کامل صفحه، یک دید کامل از گوشه ای به گوشه ای دیگر را تجربه کنید.

تعمیر ساید بای ساید

از جمله اصلی ترین خطا های یخچال فریزر profile  و تعمیر ساید پروفایل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         ارور E01

زمانی که دمای فریزر ساید به شدت بالا رود این خطا نمایش داده میشود معمولا خرابی سنسور دمای محفظه یخچال و فریزر باعث بروز این مشکل خواهد شد.

·         ارور E03

خرابی سنسور دمای کنترل درجه حرارت باعث نمایش این کد خطا بر روی نمایشگر ساید پروفایل خواهد شد.

·         ارور  F1

خطای F1 به دلیل سرمایش ضعیف یخچال نمایش داده می شود.

·         ارور F5

این ارور به دلیل خرابی سنسور اواپراتور است.

 

فریزر ساید مابه و تعمیر ساید مابه

از اصلی ترین دلایل برفک زدن یخچال ساید بای ساید مابه مدل mem30vhdc می توان به قرار دادن مواد غذایی گرم، عدم تنظیم دما، گردش هوای نامناسب اشاره کرد.

در صورتی که یخ زدگی به شکل تیکه ی یخی با قطر نیم سانتیمتر یا بیشتر باشد لازم است تا حتما با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید، اما اگر برفک ها به شکل قندیل باشند احتمالا وجود رطوبت در فریزر باعث ایجاد این مشکل شده است معمولا برفک هایی که به شکل قطرات آب هستند بعد از تمیز کردن یخچال دیده می شوند.

مشکلات رایج تعمیر ساید وایت وستینگ هاوس

ساید مابه یا وایت هاوس؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید یک یخچال ساید با کیفیت را دارند در واقع هر دوی این برند از جمله محبوب ترین برند های لوازم خانگی می باشند، اما این بدان معنا نیست که خرابی آن ها غیر ممکن باشد. تمامی لوازم خانگی بر اثر بالا رفتن طول عمر، استفاده ی نادرست و نوسانات برق دچار خرابی و مشکل خواهند شد.

از جمله اصلی ترین مشکلات ساید وایت وستینگ هاوس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         نشتی آب

·         کار نکردن یخساز

·         برفک زدن یخچال

·         سرد نکردن یخچال

·         کارکرد مداوم یخچال

·         صدای زیاد از یخچال

·         یخ زدن مواد غذایی در یخچال

از جمله اصلی ترین قطعات ساید وستینگ هاوس وایت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         دمپر

·         اواپراتور

·         نمایشگر

·         ترمو فیوز

·         شیر برقی

·         کندانسور

·         برد اصلی

·         فن اواپراتور

·         فن کندانسور

·         هیتر یا المنت

·         سنسور دیفراست

·         کمپرسور یا موتور

·         سنسور دمای محیطی

هر یک از این قطعات ممکن است بر اثر گذشت زمان و استفاده ی نادرست از این وسیله دچار خرابی و مشکل شود.

تعمیر ساید جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی از برند های معروف دنیا است که یخچال و فریزر های آن با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته شده اند، اما این برند آمریکایی نیز مانند دیگر لوازم برقی گاهی دچار مشکل خواهد شد و بیشترین خرابی های یخچال جنرال الکتریک مربوط به برد اصلی، برد اینورتر و فن ساید جنرال می باشد.

تولید برفک در یخچال های بدون برفک

از آن جایی که در یخچال های بدون برفک قطعاتی مانند المنت، کندانسور، تایمر و… مانع از ایجاد برفک میشوند خرابی و عدم کارکرد صحیح هر یک از این قطعات موجب برفک در این یخچال ها خواهد شد.

·         کندانسور

در صورتی که گرد و غبار باعث مسدود شدن کندانسور شود این قطعه کارایی مطلوبی نخواهد داشت و یخچال برفک خواهد زد، بهتر است کندانسور را همواره از گرد و غبار پاک کنید.

·         المنت

از آن جایی که المنت یا هیتر با تولید گرما باعث آب شدن برفک می شود، در صورت خرابی عملیات برفک زدایی انجام نخواهد شد، بهتر است در صورت بروز مشکل از سلامت این قطعه مطمئن شوید.

تلویزیون های سونی

تلویزیون سونی مدل X7500H65  زمانیکه تصاویر یا صحنه ای در حال پخش است باید از خود صدای ایجاد کند زمانی هم که صدا ایجاد میشود که دو ذره بهم برخورد کنند و صدا ایجاد شود. شرکت سونی برای محصولات صوتی و تصویری خود امکانات و قابلیت های بیشماری گذاشته تا سابقه‌ی شرکت خود را چندان برابر کند و مشتری از خریدش راضی باشد. تلویزیون سونی دارای دو بلندگو با توان 10واتی است که جمعا باهم 20وات است. این بلندگوها صدا را با وضوح بالای پخش می کند و تارهای صوتی را بدون هیچ خش و نویزی به گوش کاربر می رساند و حتی صدا ها را پاکسازی می کند که کاربر را اذیت نکند. در همه‌ی جوانب می توانید صدا ها را بشنویید و از دیدن فیلم و برنامه هایتان لذت ببرید. تلویزیون سونی با وجود دستیار صوتی بسیار عالی به نام Google Home است برای کنترل هندزفری می توانید از این دستیار استفاده کنید بدون اینکه بهش دست بزنید می توانید به این دستیار متصل شوید و از دیدن آن برنامه و سریال لذت ببرید. بلندگوهای این تلویزیون از امکانات و قابلیت های بیشماری برخوردار است که دیگر نیاز به سیستم صوتی جدا برای مجالس بزرگ ندارید.

تلویزیون سونی مدل A9G65

تلویزیون سونی 65A9G از خوش طرح ترین مدل هایی بود که طراحی آن می توانست به ذهن شرکت ژاپنی سونی برسد. این تلویزیون به دلیل تکنولوژی OLED آن دارای دیزاین فوق العاده شیکی می باشد که با قرار گیری اش در هر جایی فضایی لوکس به محیط می بخشد. تکنولوژی OLED به دلیل عدم نور پس زمینه در آن و همچنین از طرفی دیگر با امکان نمایش رنگ های سیاه و سفید به صورت کاملاً واضح، این تلویزیون سونی را به یکی از مدل های محبوب در دنیا تبدیل کرده است. در این میان صفحه نمایش تلویزیون سونی 65A9G با امکانات تصویری همچون کیفیت تصویر 4K، استاندارد تصویر HDR با تجزیه و تحلیل رنگ ها، موتور پردازشگر تصویر X1 Ultimate به منظور ارائه تصویری کاملاً طبیعی، موتور ارتقاء کیفیت تصویر 4K X-Reality PRO همراه شده است. به علاوه واحد پردازش Dual database processing به منظور کاهش نویز و تاری و در عین حال نیز ارائه تصویری زنده و واضح، فناوری رنگ های زنده Live Colour، قابلیت درخشدگی فوق‌العاده، تقویت کننده کنتراست و نیز واحد اسکن تصویر همگی برای مشخصات صفحه نمایش تلویزیون سونی می باشند. در کنار بخش تصویر تلویزیون سونی قسمت صوتی آن همراه با توان فوق العاده بالای 60 وات به چشم می خورد که آن هم به نوبه خود همراه با امکاناتی همچون بلندگوهای آکوستیک و حالت سینمایی S-Force Front Surround از صدایی واضح و دلنشین لذت خواهید برد.

تلویزیون سونی مدل A8H65

همچنین تلویزیون سونی امکان گشتن در بین صفحات وب را به کمک مرورگر آن برای کاربران فراهم می آورد. سیستم عامل اندروید همراه با حافظه 16 گیگابایت و پورت های HDMI و USB نیز برای تلویزیون 65 اینچ سونی می باشند. به کمک قابلیت اشتراک گذاری از طیق Chromecast نیز می توانید اقدام به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر از روی گوشی بر روی تلویزیون بکنید. حال با همراهی کردن ما در بخش های دیگر این نقد و بررسی مزایای تلویزیون OLED سونی بیش از پیش برایتان آشکار می شود و چه بسا شما نیز به یکی از طرفداران این مدل تلویزیون تبدیل شوید.

تلویزیون سونی مدل A80J65

مثل اینکه سونی تلویزیون‌های براویا نوین را خیلی هدفمندانه طراحی کرده است. در واقع باید گفت این تلویزیون‌ها نه تنها خیلی شیک هستند بلکه دقیقا برای خلق زیبایی در محیط طراحی شده‌اندتلویزیون اولد سونی 65A80J یکی از محصولات 2020 منحصر به فرد این کمپانی است که دارای نمایشگر بزرگ با سایز 65 اینچ است. نمایشگر تلویزیون از نوع اولد است و این حسابی بر جذابیت آن افزوده است. در ساخت بدنه این تلویزیون سونی از پلاستیک خیلی مقاوم و قابل بازیافتی استفاده شده است. سونی برای طراحی این محصول از یک سبک مینیمالیستی و مدرن استفاده کرده است، شاید به همین دلیل است که این میزان از زیبایی را در این تلویزیون اسمارت شاهد هستیم. فریم باریک دستگاه یکی از نقاط قوت است آن است.

تلویزیون سونی مدل X9500H55

حاشیه‌های اطراف صفحه به حدی کم شده‌اند که قابل دیده شدن نیستند و به همین دلیل است که این تلویزیون یک گزینه‌ی بسیار ایده‌آل برای تماشای محتوای بصری است. کاربر در زمان تماشای فیلم یا هر گونه محتوای دیگر هرگز حواسش به حاشیه‌ها پرت نخواهد شد. کاربران می‌توانند این تلویزیون بالا رده را بر روی دیوار نصب کنند و یا آن را روی میز قرار بدهند در هر حال تلویزیون زیبایی قابل توجهی به محیط خود می‌بخشد. سونی 65A80J دارای پایه‌های خیلی متفاوتی نسبت به بیشتر محصولات بازار است. پایه‌های سه جهته و چند منظوره را می‌توانید در هر قسمت تلویزیون نصب کنید. پایه‌های انعطاف پذیری خیلی بیشتری به این دستگاه بخشیده‌اند. روکش آلومینیومی آن‌ها زیبایی خاصی دارد.