عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

بهترین تلویزیون های ال جی 2021

تلویزیون ال جی مدل (2021) 65NANO86 از تلویزیون های LED ال جی با فناوری نانوسل است. در این تلویزیون فناوری نانوسل موجب شده تا رنگ های زیادی قابل نمایش شوند و تمایز بین رنگ های هم دامنه افزایش پیدا کند. تلویزیون نانو 86 کیفیت تصویر 4K دارد و در آن رزولوشن با تعداد 8 میلیون پیکسل ارائه می شود. این تلویزیون ال جی از نورپردازی Edge استفاده می کند وفناوری تاریکی منطقه ای را دارد. کنتراست این تلویزیون نسبتا خوب است و زاویه دید بالایی داردصفحه نمایش IPS در این تلویزیون هم تا حدودی ضد ضربه است و هم کاربر را از تصویر روشن و با کیفیت از کناره ها بهره مند می کند. قابلیت ارتقای کیفیت تصویر را دارد و شما می توانید با این تلویزیون تصویر Full HD و یا HD را کیفیت بالایی تماشا کنید. فرمت های HDR با این تلویزیون قابل نمایش بوده و دالبی ویژن در  بالاترین رده جزئیات زیادی از تصویر را بر روی صفحه نمایش ظاهر می کند. صدای این تلویزیون 20 وات است و جذابیت صوتی بالا با پشتیبانی از فرمت های دالبی اتمس و دالبی دیجیتال فراهم شده است. ال جی در این تلویزیون از WebOS استفاده کرده است که ورژن آن 6.0 می باشد. این تلویزیون با ریموت کنترل جدید یعنی MR21 همراه شده است که دارای مادون قرمز است و استفاده و یا اشتراک محتوا را آسانتر کرده است. کیفیت ساخت و یا طراحی در این تلویزیون به نسبت مدل سال قبل یعنی Nano86VNA بهتر می باشد

 

تلویزیون ال جی مدل (2020) 55NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 ال جی است. این تلویزیون جزو سری NANO80 محسوب می شود و با مدل کامل NANO80VPA نیز در بازار شناخته می شود و در واقع مدل جدیدتر است که در سال گذشته معرفی شده بود. الجی تصمیم گرفته که مدل تلویزیون ال جی نانو 80 خود را عینا مانند مدل سال گذشته نام گذاری کند! بنابراین به این نکته توجه کنید که تلویزیون NANO80 که در حال مشاهده آن هستید مدل جدید است و نسبت به مدل سال گذشته متفاوت می باشد. تلویزیون نانو 80 جدید ال جی برای استفاده خانگی و معمولی و همچنین تماشای فیلم کاملا مناسب است. همچنین به دلیل داشتن قابلیت Hotel Mode برای مصارف تجاری در هتل ها نیز مناسب می باشد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش نانوسل است و از کیفیت تصویر 4K برخوردار می باشد

تلویزیون ال جی مدل (2021) 55NANO80

تلویزیون ال جی 55Nano80 یکی دیگر از شاهکار های 2021 کمپانی بزرگ ال جی نیز می باشد . ال جی یکی از کمپانی بزرگ است که به تولید و عرضه لوازم های خانگی هم پرداخته است و محصولات بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهد . از این رو این کمپانی توانسته است مشتری و طرفداران زیادی را به سمت خود نیز جلب کند . ال جی برای محصولات و کالا های خود سنگ تمام را می گذارد با آن ها را به برترین صورت تولید می کند . تلویزیون ال جی نانو80 یکی از این محصولات عالی است که در این بخش به نقد و بررسی آن می پردازیم . تلویزیون ال جی 55Nano80VPA دارای فناوری و تکنولوژی های خاصی است که در ادامه این مطلب ها به شرح نیز می پردازیم .

تلویزیون ال جی مدل (2020) 55NANO86

تلویزیون 2020 ال جی 55NANO86 دارای صفحه نمایش نانوسل است. به لطف تکنولوژی نانوسل و فناوری Wide Color Gamut از نوع Nano Color، رنگها غنی تر و طبیعی تر به نمایش در می آیند. تلویزیون فوق دارای عمق رنگ 8 بیتی بوده که به کمک فناوری FRC قابلیت نمایش عمق رنگ 10 بیت را نیز دارد. همچنین این تلویزیون به لطف تکنولوژی Billion Rich Colors امکان تولید حدود 1 میلیارد رنگ را داشته و طیف گسترده ای از رنگها را پوشش می دهد. محصول فوق مجهز به پنل IPS است و به لطف تکنولوژی Wide Viewing Angle، زاویه دید گسترده ای دارد. تلویزیون فوق دارای نور پس زمینه Edge LED است.

تعمیر پکیج و رادیاتور در منزل

همان طور که می دانید پکیج یکی از محبوب ترین تجهیزات گرمایشی بوده که با نصب رادیاتور شوفاژ علاوه بر گرمایش منزل به جهت گرم کردن آب خروجی از آن استفاده می شود. پکیج ها به انواع مختلف دیواری و زمینی تقسیم می شوند. رادیاتورها نیز شامل انواع پنلی، حوله خشک کن، پره ای، قرنیزی و برقی می باشند.

علت اینکه پکیج کار می کند اما رادیاتور و شوفاژ گرم نمی شود چیست؟

بروز این مشکل معمولا به دلایلی از جمله خرابی شیر سه طرفه، رسوب در ورودی شوفاژ و خرابی ترموستات پیش می آید. و نیاز به تعمیر پکیج و رادیاتور می باشد.

چرا از رادیاتور صداها تق تق شنیده می شود؟

در صورتی که سرعت پمپ بیش از حد مجاز باشد و آب گرم با فشار وارد پره ها شود صداهای عجیبی از رادیاتور شوفاژ به گوش می رسد.

علت روشن نشدن پکیج چیست؟

اصلی ترین دلایل آن موارد عنوان شده در ذیل می باشد:

·         قطع بودن گاز

·         انسداد دودکش

·         قطعی برق پکیج

·         مشکل در شمعک

·         کم بودن فشار گاز

·         مشکل در جرقه زن

·         مشکل در ترموستات

·         انسداد لوله های پکیج

·         مشکل در برد الکترونیکی

علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

معمولا به دلیل انسداد سوراخ شعله این اتفاق می افتد، اگر سوراخ شعله ی پکیج بر اثر عوامل مختلف دچار گرفتگی شده باشد گاز از آن عبور نکرده و در نتیجه پکیج روشن نخواهد شد بهتر است برای رفع این مشکل با کمک یک وسیله ی سر تیز سوراخ های شعله را تمیز نمایید. علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور نیز به دلیل روشن نشدن آن می باشد.

دلیل خاموش شدن پکیج

علت خاموش شدن ناگهانی پکیج گلدیران، ایران رادیاتور، فرولی، لورچ، بیتا و… در ذیل آورده شده است.

·         کم بودن فشار آب

اگر فشار آب کم باشد پکیج خاموش خواهد شد، آن دسته از پکیج هایی که دارای فشارسنج داخلی هستند این امکان را ایجاد میکند تا بتوان به راحتی از افت فشار آب مطمئن شد.

·         کم بودن فشار گاز

در صورت تنظیم نبودن یا کم بودن فشار و میزان گاز، پکیج خاموش خواهد شد، حتما فشار گاز ساختمان و پکیج را بررسی کنید، گاهی اوقات بروز این مشکل منجر به خاموش و روشن شدن پکیج به صورت مداوم خواهد شد.

علل سرد و گرم شدن آب خروجی پکیج و رفع آن

در ادامه به معرفی نکاتی که باعث ایجاد نوسان در آب و به عبارت دیگر گرم و سرد شدن آب مصرفی میشود اشاره خواهیم کرد.

فشار آب

یکی از اصلی ترین دلایل سرد و گرم شدن آب خروجی پکیج نوسان و کم و زیاد شدن فشار آب ساختمان می باشد، علاوه بر این مشکل در پمپ ورودی باعث سرد و گرم شدن مداوم آب پکیج خواهد شد. همچنین کم بودن فشار آب از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشد.

مشکل در پرشر سوئیچ هوا

این قطعه وظیفه ی کنترل آب در پکیج را بر عهده دارد و مشکل در آن سبب سرد و گرم شدن آب پکیج خواهد شد، در صورتی که این بخش دچار خرابی شده باشد باید آن را تعویض نمایید.

منبع: ویان سرویس

ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می دهد که عبارتند از:

·         خودش را از آب پر می کند.

·         آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آنها را تمیز کند.

·         آب کثیف را تخلیه می کند.

·         با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می کند.

·         هوا را گرم می کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می کند تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود. یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آنها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می تواند بگوید که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای گیرنده هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می چکد مشخص می کنند و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود، ماشن ظرفشویی می فهمد ظرف ها تمیز شده اند.

ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HD


ماشین ظرفشویی DFB325HD رنگ دودی یکی از ماشین ظرفشویی های 2018 ال جی محسوب می شود. این ماشین ظرفشویی دارای ظرفیت 14 نفر است و برای خانواده های پر جمعیت کاملا مناسب است. ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HD دارای موتور Inverter Direct Drive است که علاوه بر طول عمر بسیار بالا، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده و عملکرد عالی دارد. ال جی این موتور را تا 10 سال تضمین نموده است و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. ماشین ظرفشویی 14 نفره ال جی DFB325HD علاوه بر شستشوی ظروف آنها را کاملا خشک نیز می کند. این ماشین ظرف شویی دارای تکنولوژی QuadWash است و بر خلاف ماشین ظرفشویی های معمولی که فقط 2 بازو برای اسپری آب دارند، از 4 بازو برای اسپری آب برخوردار است. در نتیجه تمام ظروف شما حتی آنها که در گوشه و کنار قرار گرفته اند نیز کاملا تمیز می شوند

ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HS

کامل ترین ماشین ظرفشویی‌های ساخته شده توسط کمپانی کره‌ای ال جی است که با قابلیت‌های جدید و کارآمد تولید شده است. این محصول ظاهری زیبا و مقاوم دارد و مهم تر از این موارد با کمترین میزان مصرف آب می‌تواند شستشوی بهینه و اقتصادی به عمل آورد. ظرفیتی که ال جی برای این ظرفشویی مبله انتخاب کرده است، 14 نفره بوده از این جهت از حیث گنجایش و ظرفیت برای استفاده در خانواده‌های پرجمعیت و متوسط کاملا مناسب است

ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW

ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW دارای رنگ سفید و طراحی جذاب است. ویژگی ها و امکانات آن مورد پسند کاربران بوده و رده مصرف انرژی آن بسیار مناسب و از جمله وسایل خانگی کم مصرف می باشد. در این ماشین  Inverter Direct Drive استفاده شده است که هم طول عمر زیادی دارد و هم از لحاظ مصرف انرژی مراحل شستشو  را در حد بهینه ای انجام می دهد. در این ماشین ظرفشویی از دو طبقه اصلی برای ظروف بزرگ و نسبتا بزرگ استفاده شده است و از طرفی برای کارد و چنگال و چاقو و... سبدی تعبیه شده است. سیستم شستشو در آن چهارطرفه Quad Wsh بوده و دارای بازوی شستشو چهار پر است که توسط موتور اینورتر دایرکت درایو می چرخد.ماشین ظرفشویی 512 بخارشور True Steam دارد و در پایان مراحل شستشو سیستم بخار با درجه حرارت بالایی در حدود 70 درجه اعمال شده و ظرف ها باکتری زدایی می شوند. مصرف اب آن نیز در حدود 9 لیتر می باشد. کنترل و تنظیم این ماشین ظرفشویی توسط دکمه هایی لمسی با نمایشگر میکرو LED  در بالای درب ماشین ظرفشویی صورت می گیرد.

رفع مشکلات مربوط به جاروبرقی

مهم ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی  در ذیل آورده شده است.

·         خرابی رله

·         خرابی سیم رابط

·         مشکل در پریز برق

·         مشکل در سیم جمع کن

·         خرابی موتور جاروبرقی

خرابی رله

از آن جایی که برخی از جاروبرقی ها دارای رله هستند تا زمانی که مدار رله بسته نشده و کلید پاور آن متصل نشود جارو روشن نخواهد شد گاهی اوقات باز بودن مدار رله سبب می شود عملکرد جاروبرقی با مشکل مواجه شده و روشن نشود، می توانید با یک اهم متر سیم های جاروبرقی که به کلید دسته جارو اتصال دارند تست کنید همچنین می توانید جارو را به برق زده و با کمک یک پیچ گوشتی که دارای دسته ی عایق است کلید قدرت رله را محکم کنید. در این صورت اگر جاروبرقی روشن شود مشکل از رله خواهد بود.

چه عواملی باعث داغ شدن جاروبرقی می شود؟

·         خرابی فن

·         پر بودن کیسه جارو

·         خرابی برد اصلی

·         نیم سوز شدن موتور

·         خرابی ترموستات

·         وارد شدن فشار زیاد به دستگاه

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار

همان طور که اشاره شد خاموش شدن جاروبرقی حین کار دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها نوسانات جریان برق می باشد از دیگر عوامل مهم نیز میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

استفاده ی مداوم از جاروبرقی

از جمله دلایل مهمی که باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میشود استفاده ی مداوم از آن می باشد، بهتر است نیم ساعت بعد از استفاده به خصوص در جارو های قدیمی مدتی آن را خاموش کرده و مجددا کار را شروع نمایید.

پر شدن کیسه جاروبرقی و داغ شدن موتور

پر شدن کیسه ی جاروبرقی و گرفتگی فیلتر ها از دیگر عواملی است که باعث می شود جارو در حین کار خاموش شود، چرا که در صورت پر بودن کیسه یا کثیف شدن فیلتر ها موتور جاروبرقی بیش از حد داغ شده و در نتیجه در حین کار متوقف خواهد شد، همواره سعی کنید کیسه ی آن را بعد از گذشت مدتی تعویض نمایید.

علت بوی بد جاروبرقی

از جمله اصلی ترین دلایل استشمام بوی نامطبوع جارو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

قارچ ها

معمولا قارچ ها در داخل فیلتر یا کیسه ی جاروبرقی پیدا میشوند و تجمع آن ها میتواند باعث استشمام بوی نامطبوعی از جارو شود.

گرد و غبار

گاهی اوقات جمع شدن مقدار زیادی گرد و غبار و ذراتی مانند مواد غذایی باعث ایجاد بوی نامطبوعی از جارو خواهد شد.

منبع: ویان سرویس

یخچال های ساید بای ساید ال جی

در روزهای گرم تابستان است که به معنای واقعی کلمه، نیاز به یخچال را در خانه‌های خود احساس می‌کنیم. تصور اینکه یخچال آشپزخانه دچار مشکل شده باشد، واقعا سخت و عذاب‌آور است. امروزه همه‌ی افراد در منازل خود از یخچال‌های ساید بای ساید استفاده می‌کنند و می‌توانیم بگوییم که یخچال‌های فریزر سای باید ساید، مانند قلب تپنده منازل هستند.

از جمله بهترین برند یخچال فریزر ساید بای ساید ایرانی می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

اسنوا                                                         

امرسان 

الکترواستیل 

پاکشوما 

نکاتی در خرید یخچال فریزر ال جی J247

 

۱- بودجه خود را مشخص کنید

مسلما شما بودجه مشخصی برای خرید یخچال دارید، پس اولین کاری که باید بکنید این است که با توجه به سقف بودجه خود، گزینه های خرید را مشخص کنید.

به طور مثال اگر درحال حاضر که حسن روحانی مملکت را نابود کرده است حدود ۳۰ میلیون تومان (پول یک ماشین ۲ سال گذشته) را برای خرید یخچال ساید بای ساید در نظر گرفته اید، تنها می توانید برندهای ایرانی و متفرقه را انتخاب کنید که در این مطلب معرفی شده اند.

اما اگر سقف بودجه شما تا ۵۰ میلیون تومان هم می رسد، همچنان می‌توانید نیم نگاهی هم به برندهای خارجی داشته باشید.

۲- به فضای داخلی ساید بای ساید دقت کنید

فضای داخلی یخچال بعد از کیفیت یخچال یکی از مهمترین معیارهای انتخاب است، برخی یخچال های با صفحاتی که دارند امکان تقسیم بندی فضا را به شما می دهند و همچنین برخی در قسمت درب داخلی یخچال قسمت های جالبی را تعبیه کرده اند.

به فضای داخلی بخش فریزر هم دقت کنید، آیا این فضای برای شما کافی است یا خیر؟ دقت داشته باشید که آب سرد کن یخچال بخشی از فضای داخلی فریزر را اشغال می کند و لازم است که با این موضوع کنار بیایید.

تکنولوژی Door in Door یا همان درب های تو در تو کمپانی ال جی و در این گروه از محصولات یخچال فریزر ال جی J257  به شما این اجازه را می دهد که بتوانید به راحتی به نوشیدنی ها و میان وعده های یخچال خود دسترسی داشته باشید . به لطف این تکنولوژی فضا داخلی یخچال بیش از ۹ درصد افزایش یافته است و وجود قفسه های اضافی این امکان را به شما می دهد که از خارج شدن ۴۶ درصد هوای سرد درون یخچال جلوگیری کنید.

دریچه مخزن آب دارای طراحی هوشمندانه است تا بتوانید به راحتی درون آن آب بریزید. مخزن آب دارای ظرفیت زیاد ۴ لیتری است، بنابراین دفعات کمتری مجبور به پر کردن آن هستید.

یکی از یخچال های شرکت ال جی یخچال فریزر ال جی J267 نام دارد که دارای درب های تو در تو و خوش ساخت می باشد. این محصول دو درب اصلی و یک درب تو در تو دارد، همچنین 3 کشو و 4 طبقه و در بخش فریزر نیز 2 طبقه و 4 کشو دارد.